הלוואה לעסקים מוגבלים – כשדלת נטרקת, חלון נפתח

הסיוט הגדול בכל התנהלות כלכלית, גם אם לא מדובר על עסקים חובקי עולם במיליוני דולרים, אלא על עסקת נדל”ן קטנה שהשתבשה או על מצב פתאומי של חוסר תעסוקה שמביא איתו, לצד ירידה בהכנסות גם התחייבויות כספיות שצריכות להתממש, הוא להיכנס למצב של חדלות פירעון ושל פשיטת רגל. גם אנשים פרטיים יכולים להגיע למצב שבו יתקשו לעמוד על רגליהם מבחינה כלכלית וייאלצו להגיע למצב של חשבון בנק מוגבל וצורך להתנהל ללא אפשרות הוצאת צ’קים או שימוש בכרטיס אשראי בשל חוסר היכולת של הבנק לכבד את ההוצאות.

מה עושים אם העסק לא יכול להציג בטחונות כדי לקבל הלוואה

מדובר על סוג של מלכוד 22 או על דרך ללא מוצא, מפני שחלק מההגבלות המוטלות על חשבון מוגבל הוא אי היכולת לקבל מהבנק הלוואות שאמורות לסייע בכיסוי החובות המעיקים על החשבון, וגם לא מגופים מוסדיים כמו חברות אשראי וחברות ביטוח.
על מנת לצאת ממעגל החובות הזה, קיים מסלול הלוואה למוגבלים או הלוואה חוץ בנקאית שמאפשר לאדם או לגוף עסקי שנתקל בקשיי תזרים, במצב של צ’קים חוזרים או בחריגה ממסגרת האשראי, לקבל הלוואה מגורמים חוץ בנקאיים, אשר מוכנים להעניק הלוואות בריבית גבוהה יותר מזו הנהוגה במשק, אך בעזרתן ניתן לצוף מעל פני המים ולחסוך הוצאות שינבעו ממצב של כניסה לחדלות פירעון, פשיטת רגל או חובות גדולים מדי שאי אפשר יהיה לכסות אותם.

תמיד אפשר למצוא דרך לקבל הלוואה

באמצעות אפיקי הלוואות לעסקים יכולים גם חסרי היכולת, או חסרי המזל, או סתם אנשים שניסו ונכשלו, ובודאי ירצו לנסות ולהוכיח כי הם יכולים ומסוגלים להצליח, לצאת ממעגל הייאוש והדכדוך, להקל על העול הכלכלי הרובץ עליהם ולנסות לתכנן את העתיד שלהם בצורה יותר נינוחה, שלווה ורגועה, ביודעם שלפחות לטווח הזמן הקרוב, בעזרת אותה הלוואה למוגבלים שהשכילו לקחת, יש בידם אמצעים כספיים להתנהלות.
גם בשעת לחץ ורצון להפוך מינוס גדול למצב מאוזן, חשוב לדעת לקבל החלטות כלכליות באופן הגיוני ושקול. לפני לקיחת הלוואות פרטיות, בדיוק כמו לפני כל ביצוע עסקה כלכלית, חשוב להבין מהו סכום ההחזר החודשי, מה המשמעויות במקרה של שינוי במדד או בריבית הנהוגה במשק והאם ניתן למחזר את ההלוואה ללא עמלות פירעון מוקדם או קנסות. דברים אלו יכולים להוות חלק מההתנהלות הכלכלית החדשה ולחסוך הון במהלך תקופת ההחזרים.